برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

گواهی صلاحیت اداره کار و آشنایی با نحوه اخذ آن

ایجاد و توسعه کسب و کار و فعالیت در زمینه ای که ارائه دهنده خدماتی می باشد، نیازمند شرایطی می باشد که باید به تایید وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی نیز برسد. از این رو یکی از مدارک مورد نیاز، گواهی صلاحیت می‌باشد که باید برای ادامه فعالیت مجموعه و گرفتن مجوزهای دیگر مورد نیاز می باشد. برای اخذ گواهی صلاحیت اداره کار شرایط و مدارکی نیاز است که فراهم آورده شود؛ از این رو در این بخش می خواهیم بیشتر با نحوه اخذ گواهی صلاحیت اداره آشنا شویم.

گواهی صلاحیت اداره کار چیست؟

همانطور که میدانیم برای انجام فعالیت در حوزه کاری خود، و برای داشتن مجوز فعالیت و عقد قرارداد به شرکت های دیگر به منظور رشد و توسعه کسب و کار، نیازمند مجوزهایی هستیم. بر اساس مصوبه شماره 38326/27506 ت در تاریخ 1381/9/5 و همچنین مصوبه شماره 84515/34613 ت در تاریخ 1384/12/15هیات محترم وزیران، تمامی شرکت های خدماتی و تعاونی برای عقد قرارداد با تمامی دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی باید برای اخذ گواهی صلاحیت اداره کار اقدام نمایند.

در واقع گواهی صلاحیت اداره که با نام مجوز اداره کار هم شناخته می شود، مجوزی است که از سوی وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی صادر می شود و ارگان و سازمان دیگری در صادر کردن آن دخیل نیست و شما باید مستقیما به وزارت کار مراجعه نمایید و مراحل را طی کنید.

اعتبار این مجوز 3 ساله می باشد و باید تمدید شود.

گواهی صلاحیت اداره کار برای چه مجموعه هایی صادر می شود؟

گواهی صلاحیت اداره کار صرفا برای شرکت های خدماتی، پشتیبانی و مهندسی صادر می شود و مجموعه های دیگر را شامل نمی شود.

با اخذ این مجوز مشخص می شود که این شرکت و مجموعه ها صلاحیت لازم را برای انجام و ارائه کار، شرکت در مناقصه و پیروزی در آن و در نهایت اخذ پروژه دارند.

موارد استفاده مجوز اداره کار

در مورد شرکت هایی که می توانند مجوز صلاحیت اداره کار را داشته باشند صحبت شد، اما مجوزهایی که گرفته می شوند اصولا مرحله ای برای اخذ مجوز دیگری نیز می باشند و برای همین منظور صادر می شوند و مورد استفاده واقع می شوند. برای مثال برای تشکیل پرونده گواهی تائید صلاحیت ایمنی پیمانکاران باید مجوز اداره کار گرفته شود. در برخی مواقع مجوز اداره کار و با مجوز تایید صلاحیت پیمانکاری اشتباه گرفته می شود. حتما توجه داشته باشید در ابتدا باید مجوز کار گرفته شود تا گواهی صلاحیت پیمانکاری (رتبه یا grade) و ایمنی صادر شود.

مدارک و شرایط اخذ گواهی صلاحیت کار

برای صادر شدن مجوز کار، مراحل تشکیل پرونده و رسیدگی به روند کار توسط مراجع وابسته و زیر دستی وزارت کار صورت می گیرد. یعنی از طریق انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های خدماتی، پشتیبانی و مهندسی این گواهی نامه ها قابل پیگیری است.

مراحل گرفتن گواهی اداره دارای یک سری ضوابط اداری است که شما باید مدارکی را ارائه دهید، که یا باید به صورت الکترونیکی مدارک را ارسال کرده و یا فیزیکی از این رو ممکن است در هنگام انجام کار با مشکلاتی روبرو شوید و زمان شما برای دریافت این مجوز گرفته شود و حتی به مناقصه مورد نظر خود نرسید. زیرا همانطور که گفته شد شرط داشتن مجوز برای شرکت در مناقصه ها، داشتن مجوز صلاحیت کار می باشد. از این رو می توانید به موسسه های مجاز و معتبر، مانند “ثبت میثاق روشن” مراجعه کرده تا تمامی مراحل اخذ مجوز در اسرع وقت برای شما به بهترین نحو انجام شود.

مدارک مورد نیاز:

  • گواهی آموزشی 18 ساعته مدیران (به نام مدیر عامل یا رئیس هیئت مدیره)
  •  اظهارنامه مالیاتی یا در صورت تازه تاسیس بودن کد اقتصادی
  •  تاییدیه طرح طبقه بندی مشاغل
  •  قرارداد های پایان یافته درج شده در جدول شماره 18 اظهار نامه، سه صفحه اول قرار داد. آخرین لیست بیمه و پرداخت حق بیمه و آخرین لیست حقوق و عیدی و پاداش و پرداخت بانکی آنها​
  •  مدارک لازم برای قراردادهای جاری
  • اساسنامه شرکت
  •  اظهارنامه ثبت شرکت و روزنامه های رسمی تاسیس، آخرین تغییرات شرکت و …
  •  مدارک دفتر مرکزی شامل: چند نمونه قرارداد پرسنلی، لیست بیمه و …
  •  اجاره نامه محل
  •  کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره و مدرک تحصیلی مدیر عامل
  •  کپی صلاحیت قبلی
  •  کپی برگه عضویت در انجمن
  • تکمیل فرم بازدید از مکان و فرم ثبت نام صلاحیت و ارسال به انجمن صنفی کارفرمایی استان تهران

ثبت میثاق روشن

موسسه بین المللی ثبتی و حقوقی میثاق روشن با بیش از یک دهه تجربه در زمینه امور ثبتی و حقوقی با در اختیار داشتن کادری مجرب از وکلای پایه یک و مشاورین با تجربه در زمینه دعاوی حقوقی و کیفری، ثبت شرکت،ثبت تغییرات شرکت،تنظیم صورتجلسه، ثبت برند و علائم تجاری،کلیه امور مالیاتی ، اخذ گرید شرکت ،اخذ ایزو ، آماده ارائه خدمات به اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد.

https://sabtemisagheroshan.com