برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

گواهی ایمنی کار + مدارک و مراحل دریافت

یکی از مهمترین گواهینامه هایی که توسط اداره کار و رفاه اجتماعی کشور صادر می شود، گواهی ایمنی کار به شمار می آید که تاییدی بر رعایت اصول ایمنی در محیط های پیمانکاری می باشد.کلیه پیمانکاران و کارگران باید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی را دریافت کنند. کارفرمایان نیز موظف هستند تا در مناقصات خود به پیمانکارانی که گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار و رفاه اجتماعی را دارند، توجه کنند.حال متقاضیان دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی باید مدارک مورد نیاز جهت دریافت این تاییدیه را به اداره کار و رفاه اجتماعی استان مربوطه ارائه دهند و مراحل مختلفی را پشت سر بگذارند. در این مقاله سعی می کنیم به تمام جوانب دریافت گواهی ایمنی کار بپردازیم.

گواهی ایمنی کار چیست؟

یکی از گواهی هایی که از طریق وزارت کار و امور اجتماعی صادر می شود، گواهی تایید صلاحیت ایمنی کار به شمار می آید. این گواهی در واقع تاییدی بر رعایت اصول ایمنی در محل کارهای پیمانکاری محسوب می شود که صلاحیت ایمنی پیمانکاران را تایید می کند. کارفرمایان این نکته را در زمان مناقصه در نظر داشته باشند که پیمانکاران دارای گواهی ایمنی از وزارت کار و امور اجتماعی در اولویت امر قرار بگیرند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی کار

اگر قصد دریافت گواهی ایمنی را دارید باید مدارک مورد نیاز برای صدور گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران را تهیه نمایید. این مدارک شامل موارد زیر می باشند:

  • ارائه گواهینامه آموزشی ایمنی کارفرمایان و کارگران (در صورت نداشتن این مدارک باید کلیه کارفرمایان و کارگران در دوره آموزشی مربوطه شرکت کنند)
  • نشان پستی و کد پستی دفتر مرکزی پیمانکاری
  • مدارک هویتی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت
  • ارائه آگهی تاسیس شرکت
  • ارائه اساسنامه شرکت
  • روزنامه آخرین تغییرات شرکت
  • لیست تجهیزات حفاظت ایمنی شرکت
  • ارائه گواهینامه صلاحیت مسئول ایمنی از واحد بازرسی اداره کار و رفاه اجتماعی استان مربوطه
  • ارائه سند مالکیت یا اجاره نامه دفتر مرکزی

حال پس از تهیه و تکمیل مدارک مورد نیاز به منظور اخذ گواهی ایمنی کار باید مراحل گرفتن این گواهینامه را سپری کنید.

مراحل اخذ گواهی ایمنی کار (گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران)  

به منظور دریافت گواهی ایمنی کار می توانید به دو روش حضوری و غیرحضوری به این کار اقدام کنید. در ادامه به هر دو روش اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی خواهیم پرداخت:

  1. روش حضوری: در این روش شما باید کلیه مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه ایمنی کار را به کانون انجمن های صنفی مسئولین ایمنی و بهداشت کار استان ارائه دهید و فرم مربوط به تقاضانامه و تعهد نامه را تکمیل کنید. هزینه مربوط به این امر را از طریق فیش بانکی پرداخت نمایید و ضمیمه پرونده کنید.
  2. روش غیرحضوری: به منظور ثبت نام اینترنتی برای اخذ گواهینامه تائید صلاحیت ایمنی پیمانکاران، می توانید به سامانه مربوطه مراجعه کنید و در قسمت های تعیین شده اسکن کلیه مدارک را آپلود نمایید. در این روش پرداخت کلیه هزینه های مربوطه به صورت آنلاین پرداخت می شود.

متقاضی اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری باید از طریق یکی از مجراهای کانون انجمن های صنفی مسئولین ایمنی کار یا کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران اقدام به درخواست گواهی ایمنی کار نماید.

معرفی موسسه ثبت میثاق روشن

یکی از شرکت های فعال در زمینه امور ثبتی و حقوقی، موسسه ثبت میثاق روشن محسوب می شود که سابقه درخشانی در امور مربوط به ثبت از خود به جای گذاشته است. اگر قصد اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری را دارید، توصیه می کنیم از موسسه ثبت میثاق کمک بگیرید تا از تجربه متخصصین و کارشناسان این موسسه بهره ببرید.

از جمله خدمات موسسه ثبت میثاق روشن، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبت نماد یا برند شرکت
  • امور مالیاتی
  • اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری
  • دعاوی حقوقی و کیفری
  • اخذ ایزو
  • اخذ گرید برای شرکت ها

ثبت میثاق روشن

موسسه بین المللی ثبتی و حقوقی میثاق روشن با بیش از یک دهه تجربه در زمینه امور ثبتی و حقوقی با در اختیار داشتن کادری مجرب از وکلای پایه یک و مشاورین با تجربه در زمینه دعاوی حقوقی و کیفری، ثبت شرکت،ثبت تغییرات شرکت،تنظیم صورتجلسه، ثبت برند و علائم تجاری،کلیه امور مالیاتی ، اخذ گرید شرکت ،اخذ ایزو ، آماده ارائه خدمات به اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد.

https://sabtemisagheroshan.com