برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

شرایط لازم برای اخذ جواز تاسیس

جواز تاسیس به مجوز کسب و کار برای انجام فعالیت های تولیدی و اقتصادی گفته می شود، اخذ این مجوز برای همه افراد اعم از حقیقی و حقوقی امکان پذیر می باشد؛ جواز تاسیس یکی از پرمخاطب ترین مجوز های داخلی است که متقاضی زیادی دارد؛ به همین دلیل در این نوشتار ما اطلاعاتی در رابطه با اخذ این مجوز می پردازیم تا با آگاهی بیشتر نسبت به اخذ این مجوز اقدام کنید.

جواز تاسیس چیست؟

مجوز تاسیس مجوزی برای انجام فعالیت های تولیدی و اقتصادی در کشور است و برای کسب و کار و تولیدات ملی در کشورمان صادر می گردد؛ جواز تاسیس به دارندگان آن این اجازه را می دهد تا فرد و یا شرکتی در زمینه های تولیدی و اقتصادی مشغول به کار شود. از مزایای داشتن این مجوز می توان به امتیاز وام و تخصیص زمین برای انجام کارهای تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی می باشد؛ برای فعالیت با این مجوز باید تمامی فعالیت هایی که قرار است انجام شود ذکر شود. ثبت مجوز تاسیس زمان بر نیست و بطور متوسط حدود 14 تا 30 روز زمان می برد.

با استفاده از این جواز شخص حقیقی و یا حقوقی می تواند نسبت به ثبت محصول خود به عنوان یک برند اقدام نماید؛ موسسه ثبت میثاق روشن یکی از بهترین و موفق ترین موسسات در این زمینه می باشد که می تواند در رابطه با دریافت این مجوز و یا ثبت به برند به خوبی به شما مشاوره دهد و روند کارها را برایتان انجام دهد.

شرایط اخذ جواز تاسیس

برای اخذ جواز شرایطی وجود دارد که برای همه افراد اعم از حقیقی و حقوقی یکسان می باشد و دارا بودن این شرایط جز ملزومات و نیازهای ضروری قبل از اقدام برای دریافت مجوز می باشد، شرایط عمومی برای دریافت مجوز به شرح زیر می باشد:

شرایط عمومی اخذ جواز:

  • شرایط سنی برای دریافت جواز حداقل باید بالا 18 سال می باشد
  • تابعیت کامل از جمهوری اسلامی ایران
  • داشتن گواهی عدم سوء پیشینه و سوء سابقه قضایی

هزینه دریافت و تمدید جواز تاسیس

دریافت این جواز در برابر بسیاری از جواز ها هزینه کمتری را دارا می باشد به همین دلیل این جواز یکی از محبوب ترین مجوزهای صنعتی است؛ دریافت و تمدید مجوز تاسیس از طریق بسیاری از موسسات ثبتی امکان پذیر است که یکی از بهترین این موسسات موسسه ثبت میثاق روشن است، زیرا این موسسه یکی از با تجربه ترین شرکت ها در زمینه امور ثبتی است. تمدید جواز یکی از مهم ترین مسائلی است که پس از اخذ جواز با آن درگیر خواهید شد زیرا مدت اعتبار این جواز 1 ساله است و بعد از گذشت یک سال برای تمدید جواز تاسیس فرد حقیقی یا حقوقی باید شرایطی را مهیا سازد که مهمترین آن تهیه یک زمان برای انجام کار می باشد در غیر این صورت مجوز برای سال دوم تمدید نخواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز تاسیس

برای اخذ این جواز مدارکی نیازمند است تا مجوز ثبت و صادر گردد؛ این مدارک به شرح زیر می باشند:

مدارک لازم برای اخذ جواز برای افراد حقیقی:

  1. برای اخذ این مجوز فرد متقاضی باید ایرانی باشد و کپی شناسنامه و کارت ملی برای درج در پرونده نیاز می باشد
  2. ارائه کارت پایان خدمت برای متقاضیان مرد
  3. اخذ جواز های مورد نیاز برای دریافت جواز تاسیس
  4. اعلام محل و آدرس دقیق از فرد متقاضی

مدارک لازم برای اخذ جواز برای افراد حقوقی:

  1. برای اخذ این جواز توسط شرکت ها لازم می باشد تا مدیر عامل و یا مدیر عاملین مشخص باشند و ارائه کپی از تمام کارت های شناسایی الزامی می باشد (کپی شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم)
  2. اخذ مجوزهای ضروری پیش نیاز جواز تاسیس
  3. اصل و کپی اساسنامه شرکت
  4. تصویر مهر شرکت
  5. در صورت تغییر ارائه روزنامه تغییرات شرکت
  6. آدرس و شماره تماس دائمی شرکت

مراحل اخذ جواز

جواز تاسیس
مراحل اخذ جواز تاسیس

برای اخذ جواز هم برای افراد حقیقی و هم افراد حقوقی مراحل اخذ مجوز یکسان می باشد؛ این مراحل به صورت زیر می باشد:

  • مرحله اول ورود و ثبت نام در سایت و دریافت نام کاربری و پسورد می باشد.
  • تنظیم و تدوین طرح توجیهی( لازم به ذکر است تا بدانید قبل از اقدام برای اخذ جواز این طرح را بصورت کامل تدوین کنید و تمامی جوانب اعم از مسائل مالی، فنی و اقتصادی را در آن در نظر بگیرید.)
  • تکمیل فرم ثبت نام در سایت
  • پیگیری توسط کارشناس
  • حضور متقاضی در سازمان
  • دریافت تاییدیه از طرف کارشناس
  • دریافت جواز

برای مطالعه مقالات بیشتر و کامل تر به بخش بلاگ ما مراجعه کنید.

ثبت میثاق روشن

موسسه بین المللی ثبتی و حقوقی میثاق روشن با بیش از یک دهه تجربه در زمینه امور ثبتی و حقوقی با در اختیار داشتن کادری مجرب از وکلای پایه یک و مشاورین با تجربه در زمینه دعاوی حقوقی و کیفری، ثبت شرکت،ثبت تغییرات شرکت،تنظیم صورتجلسه، ثبت برند و علائم تجاری،کلیه امور مالیاتی ، اخذ گرید شرکت ،اخذ ایزو ، آماده ارائه خدمات به اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد.

https://sabtemisagheroshan.com