برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

شرایط اخذ اقامت اتباع عراقی در ایران

به طور کلی باید بدانید اتباع عراقی که قصد اقامت چند روزه در کشور ایران را دارند باید جهت دریافت این اقامت انواع مختلفی از ویزای ایران را دریافت نمایند. با این حال طبیعتاً توجه به شرایط اخذ اقامت اتباع عراقی در ایران می ‌تواند به این افراد کمک کند تا راحت تر و بدون مشکل به ایران سفر نمایند. در ادامه به موارد مورد نیاز برای مشاوره اقامت به اتباع عراقی جهت اخذ ویزای ایران پرداخته ایم.

اقامت اتباع عراقی در ایران

کشور ایران و کشور عراق دو کشور همسایه هستند که اشتراکات فرهنگی و مذهبی زیادی با هم دارند و از سال های بسیار دور با یکدیگر در ارتباط بوده اند. با این حال باید بدانید که دلایل متفاوتی وجود داشته که در حال حاضر افراد زیادی از اتباع عراق، قصد دریافت اقامت کشور ایران را داشته که این افراد ابتدا باید با شرایط اخذ اقامت اتباع عراقی در ایران آشنا شده تا راحت تر بتوانند ویزای خود را دریافت کنند. از جمله مهمترین دلایل دریافت ویزای کشور ایران توسط اتباع عراقی مواردی چون زیارت از حرم امام رضا و حرم حضرت معصومه، دلایل درمانی و گردشگری می باشد. همچنین دانشجویان عراقی زیادی در ایران مشغول به تحصیل بوده که این امر به دلیل دانشگاه های مناسب کشور ایران می باشد همچنین دیگر دلیل سفر های زیاد مردم عراق به ایران، روابط خوب و مناسب بین دولت‌ های عراق ایران می باشد.

اخذ اقامت اتباع عراقی در ایران

دریافت اقامت اتباع عراقی برای تجارت و کار

همانطور که گفته شد دلایل متعددی جهت اخذ اقامت اتباع عراقی در ایران وجود داشته که یکی از این دلایل برای تجارت می باشد. به طوری که اگر اتباع کشور عراق بخواهند جهت تجارت به کشور ایران سفر کنند لازم است از سمت یک کشور ایرانی دعوتنامه دریافت کرده و حتما اهداف تجاری داشته باشند. این شرکت های دعوت کننده برای مسافر ویزای تجاری ایران را اخذ می کند. برای اقامت تجاری مدت زمان اعتبار ویزا ۳ ماه بوده که البته مدت مجاز اقامت بسته به نوع درخواست شرکت تجاری متفاوت خواهد بود. دیگر نوع اقامت اتباع عراقی در ایران برای کار بوده به طوری که اگر اتباع این کشور بخواهند در خاک ایران کار کنند باید برای سمت و عنوانی در شرکتی که ثبت رسمی دارد دعوت به کار شده که در این صورت مدت مجاز اقامت آنها یک تا سه ماه می باشد که این مدت توسط اداره کار و مهاجرت و وزارت امور خارجه تعیین خواهد شد.

اخذ اقامت اتباع عراقی برای تحصیل در ایران

یکی دیگر از دلایل بسیار مهم جهت اخذ اقامت اتباع عراقی در ایران برای تحصیل در دانشگاه های ایران می باشد. مهمترین شرایطی که برای این نوع اقامت وجود دارد این بوده که طی مذاکرات انجام شده توسط دولت کشور عراق، تعدادی از دانشجویان این کشور در دانشگاه‌ های ایران بورسیه می شوند. باید توجه داشته باشید دریافت اقامت جهت تحصیل اتباع عراقی در ایران روند طولانی تری داشته و باید توسط وزارت علوم در ایران بررسی گردد. این نوع ویزا توسط جوانان عراقی محبوب بوده و اتباع زیادی از این کشور تمایل دارند که به دانشگاه ‌های کشور ایران رفته و در رشته‌ های مختلف پزشکی و مهندسی مدارک عالی و معتبر دریافت کنند تا بتوانند پس از دریافت این مدارک به راحتی وارد بازار کار شوند.

اخذ اقامت اتباع عراقی در ایران

اقامت توریستی

علاوه بر آنچه بیان شد در خصوص شرایط اقامت توریستی برای اتباع عراقی باید بدانید چنانچه مردم کشور عراق بخواهند جهت زیارت از حرم امامان و یا بازدید از مکان های توریستی ایران به این کشور سفر کنند لازم است برای آنها ویزای توریستی با هدف گردش و مسافرت صادر شود. همچنین توجه داشته باشید از آنجایی که کشور ایران و عراق از سال‌ های دور ارتباطاتی با یکدیگر داشته اند طبیعتاً خانواده‌ های زیادی از کشور عراق به ایران سفر کرده و مقیم این کشور شده اند که حال اتباع عراقی می توانند با اخذ ویزای توریستی ایران ضمن بازدید از اماکن توریستی و زیارتی، از اقوام خود نیز دیدن نمایند. علاوه بر این باید بدانید ویزای دیگری که وجود دارد ویزای فرودگاهی بوده که در این صورت اقامتی برای اتباع عراقی در نظر گرفته نشده است بلکه شخص متقاضی پس از ورود به فرودگاه بین المللی لازم است به کشور دیگر که مقصد اصلی است سفر کند.

مراحل اقامت اتباع عراقی در ایران

حال پس از اینکه دلیل اقامت اتباع عراقی در ایران مشخص شد طبیعتاً باید بدانید که شرایط و مراحلی برای اخذ اقامت اتباع عراقی در ایران وجود دارد. البته به طور کلی باید بدانید این مراحل سخت و پیچیده نبوده که اگر از افراد با تجربه کمک گرفته شود راحت تر نیز خواهد بود. در اولین مرحله بهتر است با مشاوره گرفتن از مشاوران موسسه حقوقی بین المللی ثبت میثاق روشن، شروع به کار کرده و پس از آن فرمی که جهت درخواست ویزا می باشد را پر نمایند که لازم است در پر کردن این فرم دقت کنند. همچنین باید هزینه اعلام شده را به همراه مدارک که مشاور به شما اعلام می کند آماده کرده و آن را به سفارت ایران در عراق تحویل دهند. پس از آن در صف انتظار برای صدور ویزا رفته که بعد از دریافت کد رهگیری صدور ویزا، باید به سفارت یا کنسولگری مورد نظر مراجعه نموده و اقدام به دریافت ویزای ایران کنند.

اخذ اقامت اتباع عراقی در ایران

مدارک لازم برای اخذ اقامت

به طور کلی باید بدانید جهت اخذ اقامت اتباع عراقی در ایران، لازم است که این افراد مدارکی را به کنسولگری ایران در عراق ارائه دهند که مهمترین این مدارک شامل اسکن عکس پرسنلی و مسافر که ۶۰۰ در ۴۰۰ پیکسل می باشد، اسکن صفحه اول پاسپورت مسافر و تکمیل فرم ویزا ایران است را ارائه دهند. توجه داشته باشید شما می توانید با استفاده از کمکهای موسسه بین المللی ثبت میثاق روشن به راحتی هرچه تمام تر این اقامت را دریافت نمایید.

ثبت میثاق روشن

موسسه بین المللی ثبتی و حقوقی میثاق روشن با بیش از یک دهه تجربه در زمینه امور ثبتی و حقوقی با در اختیار داشتن کادری مجرب از وکلای پایه یک و مشاورین با تجربه در زمینه دعاوی حقوقی و کیفری، ثبت شرکت،ثبت تغییرات شرکت،تنظیم صورتجلسه، ثبت برند و علائم تجاری،کلیه امور مالیاتی ، اخذ گرید شرکت ،اخذ ایزو ، آماده ارائه خدمات به اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد.

https://sabtemisagheroshan.com