برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

بهره مندی از خدمات مشاوره مالیاتی

داشتن اطلاعات در زمینه قوانین حاکم بر حقوق کارگران و کارفرمایان در بسیاری از مواقع می تواند در حل اختلاف و تصاحب حق، کمک کننده باشد. از این رو امروزه موسسات زیادی، مانند موسسه ثبت میثاق روشن، خدمات مشاوره مالیاتی ارائه می کنند تا کارگران و کارفرمایان بتوانند به طور کلی از روند و مراحل لازم برای حل اختلافات فی مابین مطلع شوند و به طور قانونی حقوق خود را دریافت نمایند. در همین راستا در این مقاله به بررسی انواع خدمات مشاوره مالیاتی و اطلاعاتی که لازم است در این زمینه هر شخص حقوقی و حقیقی بداند، پرداخته ایم.

هیئت تشخیص چیست؟

در صورتی که بین کارگران و کارفرمایان اختلافی رخ دهد و این اختلاف بر سر اجرای قانون کار باشد، در مرحله اول این اختلاف در صورت وجود شورای اسلامی کار واحد، در این شورا بر طرف خواهد شد و در صورت نبود شورای اسلامی کار، این مساله در انجمن صنفی مورد بررسی قرار می گیرد تا طرفین مشکلات خود را با سازش کردن حل و فصل نمایند. اما اگر در شورای اسلامی کار و انجمن صنفی سازش صورت نپذیرد، مسئله به هیات تشخیص واگذار و توسط آنها مورد بررسی قرار می گیرد.هیئت تشخیص شامل 3 نفر می باشد که به شرح ذیل می باشند:

  • نماینده وزارت کار و امور اجتماعی
  • نماینده ﻣﺪﯾﺮهای ﺻﻨﺎﯾﻊ انتخاب شده ﮐﺎﻧﻮن انجمنهای ﺻﻨفی و ﮐﺎرﻓﺮﻣﺎﯾﺎن اﺳﺘﺎن
  • نماینده کارگران، که این شخص منتخب کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان مربوطه می باشد.

در صورتی که بعد از بررسی های انجام شده توسط هیات تشخیص کارگری اخراج شود، این حق را دارد تا به هیئت حل اختلاف مراجعه کرده و به این تصمیم اعتراض نماید. لازم به ذکر است که رای ارائه شده توسط هیئت تشخیص پانزده روز زمان می برد و بعد از ابلاغ، هر یک از طرفین همانطور که گفته شده می توانند با مراجعه به هیات حل اختلاف اعتراض خود را به صورت کتبی ارائه نمایند و بعد از بررسی های انجام شده توسط این هیئت رای نهایی اعلام می گردد و این رای قطعی خواهد بود.

هیئت تجدید نظر چیست؟

هیئت تجدید نظر همان هیئت حل اختلاف می باشد که کارگران و یا کارفرمایان معترض به رای هیات تشخیص برای بیان اعتراض خود به آن مراجعه می کنند.

اعضای هیئت تجدید نظر در برگیرنده، 3 نفر نماینده کارگران، 3 نفر نماینده کارفرمایان، 3 نفر نماینده دولت می باشد که این اعضا به مدت 2 سال انتخاب می شوند.

لازم به ذکر است که انتخاب نماینده کارگران بر عهده کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مربوطه، انجمن های صنفی کارگران و یا برعهده مجمع نمایندگان کارگران منطقه می باشد.

علاوه بر این نماینده کارفرمایان توسط مدیران واحد های منطقه و نمایندگان دولت توسط فرماندار، رئیس دادگستری، مدیر کل کار و امور اجتماعی و یا توسط نمایندگان آنها انتخاب می شوند.

در صورتی که میزان کار و فعالیت این هیئت ها ( هیئت تشخیص و هیات تجدید نظر)، وزارت کار و امور اجتماعی مجاز خواهد بود تا چندین هیئت در استان مربوطه تشکیل نماید.

آشنایی با انواع جرائم مالیاتی در خدمات مشاوره مالیاتی موسسه ثبت میثاق روشن

یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در شرکت های ارائه دهنده خدمات مشاوره مالیاتی، آشنایی افراد با انواع جرائم مالیاتی در کشور می باشد. از این رو چند نمونه از جرائم مالیاتی بر طبق قانون موجود در زمینه مالیات های مستقیم در ادامه معرفی شده است:

  • تنظیم کردن اسناد، مدارک و دفاتر مغایر با واقعیت و استناد کردن به هرکدام از آنها
  • تنظیم کردن قرارداد های شخصی به نام دیگران و یا بالعکس
  • مخفی کردن فعالیت های اقتصادی و درآمد های به دست آمده از همان فعالیت ها
  • جلوگیری از امکان دسترسی ماموران اداره مالیات به اطلاعات مالیاتی
  • انجام ندادن تکالیف قانونی که مربوط به مالیات های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده می باشد.
  • استفاده کردن از کارت بازرگانی سایر افراد به جهت فرار مالیاتی

خدمات مشاوره مالیاتی مربوط به اظهار نامه مالیاتی و نحوه ثبت آن

بر اساس ماده یک قانون مالیاتی افراد حقیقی و حقوقی که موظف به پرداخت مالیات و تنظیم اظهارنامه مالیاتی هستند به شرح زیر می باشند:

  • تمام اشخاص حقیقی و حقوقی که ملک و یا املاکی در ایران دارند.
  • یک شخص حقیقی که مقیم ایران بوده و در داخل و یا خارج از کشور درآمد کسب می کند.
  • اشخاص حقیقی مقیم خارج که از ایران درآمد کسب می کنند.
  • اشخاص حقوقی ایرانی که در داخل و یا خارج از کشور درآمد کسب می کنند.
  • اشخاص غیر ایرانی که در ایران درآمد دارند و یا سایر درآمد هایی که با توجه به واگذار کردن امتیازات و حقوق خود و… در ایران کسب می کنند.

تمام افراد گفته شده موظف هستند تا اظهارنامه مالیاتی تنظیم نمایند و بر طبق این مودیان مالیاتی به 2 گروه تقسیم بندی می شوند؛ مودیان حقیقی و مودیان حقوقی که تسلیم اظهارنامه الکترونیکی برای مودیان حقیقی تنها در صورت تکمیل شدن ثبت نام الکترونیکی محقق خواهد شد و تسلیم اظهارنامه الکترونیکی مودیان حقوقی به کمک نام کاربری، کد رهگیری و کلمه عبور امکان پذیر می باشد.

پلمپ دفاتر تجاری

در صورت بهره مندی از خدمات مشاوره مالیاتی پی خواهید برد که پلمپ دفاتر تجاری اجباری خواهد بود. حال ممکن است برایتان سوال پیش آمده باشد که پلمپ دفاتر تجاری به چه نحوی انجام می شود؟

باید بگوییم که پلمپ دفاتر تجاری تنها از طریق موسسه های غیر تجاری و سامانه ثبت شرکت ها امکان پذیر خواهد بود. برای پلمپ دفاتر تجاری لازم است که اشخاص حقیقی و حقوقی سال، ماه و روز مالی خود را تعیین نمایند. علاوه بر این وارد کردن یک آدرس دقیق در سامانه به منظور دریافت کردن دفتر الزامی می باشد.

دفترهایی که در دسترس اشخاص قرار دارند، دفتر های پنجاه، صد و دویست برگ می باشند.

دفتر هایی که اقدام به پلمپ دفتر خود نموده اند از همان تاریخی که درخواست داده اند و در همان سال اعتبار خواهند داشت.

بهره مندی از خدمات مشاوره مالیاتی این امکان را به شما می دهند تا از زمان دقیق درخواست پلمپ دفاتر تجاری مطلع شوید و به موقع اقدامات مربوطه را انجام دهید. لازم به ذکر است که هزینه های لازم برای پلمپ دفاتر تجاری تنها به صورت اینترنتی و بعد از تایید توسط کارشناس اداره ثبت شرکت ها امکان پذیر خواهد بود.

اخذ کد اقتصادی و مراحل آن

منظور از کد اقتصادی یک کد دوازده رقمی می باشد که  سازمان امور مالیاتی به تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که فعالیت های تجاری انجام می دهند، اختصاص می دهد. شرکت های ارائه دهنده خدمات مشاوره مالیاتی بیان می کنند که دریافت این کد اقتصادی برای تمامی افراد فعال در زمینه تجاری اعم از تولید کنندگان، صادر کنندگان، وارد کنندگان و… اجباری می باشد. شما می توانید به بهره مندی از خدمات مشاوره مالیاتی از تمامی ضوابط، مراحل و هزینه های لازم برای دریافت این کد اقتصادی مطلع شوید.

یکی از مهمترین توصیه هایی که توسط شرکت های ارائه دهنده خدمات مشاوره مالیاتی ارائه می شود، این است که بعد از ثبت شرکت در اداره ثبت تنها در مدت 2 ماه وقت دارند تا اقدام به تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی نمایند.

به طور کلی با توجه به گستردگی و پیچیدگی مباحث مالیاتی، بهره مندی از خدمات مشاوره مالیاتی تا حد زیادی لازم و ضروری خواهد بود.

ثبت میثاق روشن

موسسه بین المللی ثبتی و حقوقی میثاق روشن با بیش از یک دهه تجربه در زمینه امور ثبتی و حقوقی با در اختیار داشتن کادری مجرب از وکلای پایه یک و مشاورین با تجربه در زمینه دعاوی حقوقی و کیفری، ثبت شرکت،ثبت تغییرات شرکت،تنظیم صورتجلسه، ثبت برند و علائم تجاری،کلیه امور مالیاتی ، اخذ گرید شرکت ،اخذ ایزو ، آماده ارائه خدمات به اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد.

https://sabtemisagheroshan.com