برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

اخذ تابعیت اتباع عراقی

برای اینکه بدانید اخذ تابعیت اتباع عراقی چگونه به وجود می آید، در این مقاله شما را با موضوع مشاوره اقامت اتباع عراقی آشنا می‌ کنیم. در مورد تابعیت باید گفت که رابطه مجتمع و روابط سیاسی حقوقی اجتماعی و معنوی میان یک شخص و دولت متبوع می باشد. تابعیت در واقع تامین ‌کننده حمایت دولت از شخص بوده و تکلیفی را در برابر دولت متبوع به دنبال خواهد داشت. در صحنه بین المللی افراد برای اینکه از یکدیگر متمایز شوند، با شاخص تابعیت این تمایز میان آن ها صورت می گیرد.

ممکن است بسیاری از اتباع عراقی که در کشور ما حضور دارند، به علت عدم آشنایی با قوانین کشور ما تا به حال نتوانسته باشند اقامت و موافقت تابعیت ایرانی را تحصیل کنند. در رابطه با اخذ تابعیت اتباع عراقی باید گفت طبق شرایطی که در قانون آمده است، اتباع عراقی در برخی موارد می ‌تواند در طی ۲ سال و یا حتی بدون سابقه اقامت در کشور ما تابعیت ایران را اخذ کنند. بسیاری از اتباع عراقی در طی یک بازه پنج ساله موفق به اخذ اقامت و در نتیجه تابعیت ایرانی خواهند شد. لازم به ذکر است که اقامت و همچنین تابعیت ایرانی برای بسیاری از اتباع عراقی در کشور ما وجود دارد. ما در این مقاله شما را با برخی از این شرایط آشنا می کنیم.

اخذ تابعیت اتباع عراقی

شرایط ویژه برای اخذ تابعیت

در رابطه با اخذ تابعیت اتباع عراقی باید گفت که دولت کشور ایران مانند بسیاری از کشورهای جهان در رابطه با اجازه اقامت بلند مدت و اقامت دائم همچنین تابعیت دارای قوانینی است که متناسب با شرایط متقاضیان می باشد. آنها می ‌توانند بر اساس شرایط خود نسبت به تابعیت در ایران اقدام کنند. ولی باید گفت در رابطه با برخی از بندهای مربوط به اخذ تابعیت اتباع عراقی شرایط ویژه ای وجود دارد که لازم است به آنها دقت شود. یکی از این بندها اقامت از طریق سرمایه گذاری خارجی در ایران می باشد که از آن جایی که امروزه سرمایه ‌گذاری خارجی در کشور ما و اقتصاد ایران یک مجموعه سازمانی مستقل در مجموعه دولت می باشد، بنابراین بهتر است در این رابطه اتباع عراقی که مال به دنبال تابعیت کشور ما هستند اطلاعات لازم را کسب کنند‌ شما می توانید در رابطه با اخذ تابعیت اتباع عراقی و همچنین جهت مشاوره اقامت به موسسه حقوقی بین المللی ثبت میثاق روشن مراجعه کنید.

اخذ تابعیت اتباع عراقی از طریق اقامت

یکی از راه هایی که می ‌توان برای اخذ تابعیت اتباع عراقی از آن استفاده کرد، اقدامات دائم می باشد و معمولاً در تعریف بین المللی اقامت به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت می باشد. اقامت دائم در یک کشور از موارد زمینه ساز برای اعطای تابعیت آن کشور به شمار می ‌آید. بنابراین از طریق اخذ اقامت دائم در ایران می توان تابعیت کشور ایران را نیز به دست آورد. البته در این مورد استثنائاتی هم در میان است و در برخی مواقع شخص ممکن است در فاصله زمانی کوتاه موفق به تحصیل تابعیت کشور شود. برای این که اتباع عراقی بتوانند از طریق اقامت دائم در ایران موفق به اخذ تابعیت ایران شوند می ‌توان از طریق موارد مختلف اقامت دائم در ایران را کسب کنند.

اخذ تابعیت اتباع عراقی

 شرایط لازم برای اخذ اقامت دائم در ایران

  • اتباع عراقی پنج سال سابقه اقامت قانونی (پروانه اقامت) در ایران داشته باشند.
  • اتباع عراقی به هنگام تقاضا به سن هجده سال تمام رسیده باشد.
  • در امور تولیدی و عمرانی ایران که مورد تایید مقامات صلاحیت دار باشد، سرمایه گذاری کرده باشد.
  • اتباع عراقی دارای دو سال سابقه اقامت قانونی در ایران بوده و درآمد شخص یا حقوق مستمری بازنشستگی او به تایید یکی از بانکهای مجاز ایران رسیده باشد.
  • اتباع عراقی دارای مقام عالی علمی یا شغلی با تخصص بالا بوده و دو سال سابقه اقامت قانونی باشد.
  • اتباع عراقی دارای معرفی نامه از اداره تابعیت وزارت امور خارجه ایران باشد.
  • اتباع عراقی دارای زن و فرزند ایرانی باشد.
  • اتباع عراقی ضمن دو سال سابقه اقامت قانونی در ایران، خدمات شایسته و ارزنده ای به امور عام المنفعه که مورد تایید مقامات صلاحیت دار می باشند انجام داده باشد.

با توجه به شرایطی که برای اخذ اقامت دائم در ایران به آنها اشاره کردیم شرایطی وجود دارد که در صورت محقق شدن آن ها اخذ اقامت تابعیت اتباع عراقی نیز تحصیل خواهد شد. بر اساس ماده ۹۷۹ و ۹۸۰ قانون مدنی ایران اتباع عراقی که دارای شرایط زیر باشند می توانند تابعیت ایرانی را اخذ کنند این موارد عبارتند از:

  • متقاضی تابعیت ایران در هیچ کشوری به جنایت غیر سیاسی محکوم نشده باشد.
  • متقاضی تابعیت ایران به سن هجده سال تمام رسیده باشد.
  • متقاضی تابعیت ایران پنج سال سابقه اقامت قانونی در ایران داشته باشد.
  • شخص از خدمت نظامی دولت متبوع خود فراری نباشد.

 تابعیت اتباع عراقی بدون شرط

بر اساس ماده ۰۸۹ قانون مدنی کشور ما افرادی که به امورالمنفعه کشور ما خدمت یا مساعدت زیادی کرده باشند و همچنین اتباع عراقی که دارای همسر ایرانی هستند و از وی دارای فرزند می باشند و دارای مقام علمی و تخصصی بالایی هستند، بعد از اینکه تقاضای ورود به تابعیت کشور ایران را دارند، اگر دولت ورود آنها را به تابعیت ایرانی صلاح بداند، بدون رعایت هرگونه شرط به تصویب و اجرا در مورد اخذ تابعیت اتباع عراقی موافقت خواهد کرد.

مادر ایرانی چطور می ‌تواند برای فرزندش تابعیت بگیرد؟

یکی از مواردی که در رابطه با اخذ تابعیت اتباع عراقی وجود دارد این است که اگر مادر ایرانی باشد، برای فرزند خود چگونه می تواند تابعیت را اخذ کند؟ در رابطه با این سوال باید گفت که با توجه به اصلاح قانون تابعیت در کشور ایران زنان ایرانی که دارای فرزندی غیر ایرانی باشند، برای اولین بار از لحظه تولد فرزند خود برای او می تواند شناسنامه ایرانی گرفته و این به معنای اخذ تابعیت ایرانی برای آن ها می باشد. لازم است مادران ایرانی با در دست داشتن مدارک خود به سازمان ثبت احوال رفته و مدارکی که شامل شناسنامه، ازدواج و گواهی ولادت فرزند هستند و همچنین مدارک پدر فرزند را ارائه دهند. پرداخت هزینه های اداری بر عهده والدین کودک خواهد بود. موسسه ثبت میثاق روشن با کادر مجرب و با مشاوره حقوقی خود شما را در امر اخذ تابعیت اتباع  عراقی یاری نموده و کلیه امور مربوط به آن را عهده دار خواهد شد.

ثبت میثاق روشن

موسسه بین المللی ثبتی و حقوقی میثاق روشن با بیش از یک دهه تجربه در زمینه امور ثبتی و حقوقی با در اختیار داشتن کادری مجرب از وکلای پایه یک و مشاورین با تجربه در زمینه دعاوی حقوقی و کیفری، ثبت شرکت،ثبت تغییرات شرکت،تنظیم صورتجلسه، ثبت برند و علائم تجاری،کلیه امور مالیاتی ، اخذ گرید شرکت ،اخذ ایزو ، آماده ارائه خدمات به اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد.

https://sabtemisagheroshan.com