برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

مشاور حقوقی ملکی موسسه میثاق روشن

مشاور حقوقی ملکی پاسخ به نیازهایی است که افرادی که در حوزه املاک فعالیت می کنند، در صورتی که به مشکل حقوقی برخورد نمایند، می توانند از آن استفاده نمایند. همانطور که میدانید، دعاوی ملکی با توجه به حجم گسترده نقل و انتقالات در این حوزه، یکی از پرحجم ترین پرونده ها را در دادگاه های کشور به خود اختصاص داده است. در ادامه بیشتر به معرفی مشاور ملکی و مسائل پیرامون حوزه املاک بحث می کنیم.


مشاوره حقوقی چیست؟

امروزه با توجه به قوانین متعددی که در زمینه های مختلف از جمله املاک وضع شده است، لازم است تا افراد در هنگام عقد قرارداد های مختلف، این قوانین را در نظر گرفته و یا از راه های مختلف قانونی برای گرفتن حق خود آگاه شود.

مشاوره حقوقی در واقع در واقع استفاده از تجربه، مهارت و دانش یک مشاور حقوقی است که می تواند ابهامات، سوالات و مشکلات شما را از راه های قانونی که وجود دارد، حل کند و یا شما را با آنها آگاه بسازد. معمولا مشاوره حقوقی می تواند برای افراد زیر مناسب باشد:

  • کسانی که از قوانین اطلاعی ندارند.
  • کسانی که راه حل قانونی نمی توانند برای مشکل خود بیابند.
  • کسانی که قوانین را مرور کرده ولی نتوانستند راهکاری پیدا کنند.
  • کسانی که نسبت به آینده یک قرارداد یا مسئولیت نگران هستند.

امروزه مشاور حقوقی توسط موسسات مختلفی ارائه می شود که می توانند برای مشکلات حقوقی را توسط یک یا چند مشاور که از قوانین آگاه و قدرت تحلیل بالایی دارند، راهکارها و راهنمایی هایی را به شرکت ها و اشخاص ارائه دهند.

مشاور حقوقی ملکی
مشاور حقوقی ملکی

دعاوی های ملکی

با وجود حجم بزرگی از نقل و انتقالات که هر روزه در سراسر کشور در بخش مسکن اتفاق می افتد، باید گفت مسکن و املاک یکی از مهم ترین و بزرگترین بخش دعاوی ها را می تواند به خود اختصاص دهد.

در واقع دعاوی ملکی جزو دعاوی های حقوقی است که مربوط به مشکلات طرفین مستاجر و صاحب خانه یا خریدار و صاحب ملک و مسائل پیرامون ملک است که انواع مختلفی هم دارد. امروزه عدم آگاهی نسبت به حقوق و وظایف و قوانین در حوزه املاک سبب ایجاد پرونده های بسیاری می شود.


انواع دعاوی های ملکی

از انواع دعاوی های ملکی که در این زمینه، مشاوره حقوقی ملکی می تواند راهکار خوبی برای آن باشد، می توان گفت:

  • دعاوی ملکی حقوقی: این دعاوی شامل مواردی از قبیل الزام به فک رهن، سند های ضمانت، تنظیم سند، اخذ صورت مجلس تفکیکی، الزام دریافت پایان کار برای ساختمان هایی که ساخت و ساز آنها تمام شده است، ابطال قرار داد، دریافت اجرت المثل و …
  • دعاوی ملکی کیفری: در واقع ماهیت این نوع از دعاوی ها ناشی از ارتکاب جرم توسط مجرم می شود و ربطی به مسائلی که ناشی از عدم شناخت قانون است ندارد. از جمله این نوع دعاوی ها می توان به جرم جعل اسناد، خیانت در امانت، جرم انتقال منافع ملک، زد و بندها در خرید و فروش ملک، استفاده از سند جعلی، کلاهبرداری در این حوزه و …
  • دعاوی ثبتی ملکی به دو مورد بالا نزدیک است اما می توان ماهیت آن را ناشی از فعالیت های این حوزه دانست که شامل: افراز ملک، دعوی ثبت، ابطال شدن، توقیف عملیات اجرایی و …
مشاور حقوقی ملکی
مشاور حقوقی ملکی

نقش مشاور ملکی در دعاوی

در مورد اینکه نقش مشاور حقوقی ملکی در این حوزه چیست باید گفت مشاور حقوقی در زمینه ملک برای کسانی که در این حوزه قصد فعالیت دارند و یا در حال فعالیت هستند می تواند در برخی از موارد بسیار موثر و پررنگ باشد. کافی است کسانی که در این حوزه نسبت به مشاوره ملکی اقدام می کنند، به مشکل قانونی برخورد نمایند.

امروزه مشکلات مختلفی در این حوزه وجود دارد که از جمله آنها می توان به فسخ قرارداد، تقسیم املاک، دستور فروش، تخلیه، اخذ به شقعه، خلع ید، تعدیل اجاره بها، مطالب اجرت المثل، رفع ممانعت از حق و … اشاره نمود. در این هنگام مشاوره حقوقی می تواند راهنمایی های لازم و قانونی را با شما در میان گذاشته و شما را از حقوق خود و طرف مقابل به عنوان یک شخص حقیقی آگاه کند.


وکیل ملکی و مشاور حقوقی ملکی

مشاور حقوقی ملکی یا وکیل ملکی فردی است که با آگاهی از قوانین حوزه ملک، می تواند به صورت تخصصی در زمینه حل و فصل دعاوی حقوقی و کیفری و دعاوی اموال غیر منقول و پرونده های مختلفی که در این حوزه وجود دارد، راهنمایی کرده و آنها را حل کند.

امروزه مشاور حقوقی ملکی نقش مهمی نقش مهمی در حل پرونده های حوزه ملک دارد. همانطور که می دانید، گستردگی دعاوی های ملکی و پیچیدگی هایی که بعضا می تواند همراه آنها باشد، سبب می شود افراد عادی نتوانند در این زمینه از حق خود به درستی دفاع کنند. مشاور حقوقی ملکی کسی است که باید تمام جوانب و اطلاعات پیرامون موضوع را سنجیده و از موکل خود دفاع کند.

از ویژگی های که باید برای مشاور حقوقی ملکی بیان کرد، اینکه وکیل ملکی باید علاوه بر اینکه دانش حقوقی متناسب با این حوزه را داشته باشد، از روال رایج دادگاه ها، نظرات وکلاء حقوقی نیز مطلع باشد. مشاور حقوقی ملکی باید با تجربه و سابقه وکالت که دارد، بتواند مشکل شما را تحلیل کرده و پرونده شما را در دادگاه به نتیجه برساند.

مشاور حقوقی ملکی
مشاور حقوقی ملکی

خدمات موسسه مشاور حقوقی ملکی میثاق روشن

موسسه حقوقی بین المللی میثاق روشن یکی از موسسات حقوقی کاردان و متخصص در زمینه مسائل حقوقی است که در حوزه های مختلف قانونی به ارائه خدمات مشاوره در حوزه های دعاوی های حقوقی و کیفری، ثبت شرکت، ثبت تغییرات شرکت، تنظیم صورت جلسه، کلیه امور مالیاتی، ثبت برند و علائم تجاری، اخذ ایزو و اخذ رتبه شرکت می پردازد.

موسسه ثبت میثاق روشن در بخش دعاوی های حقوقی در بخش های دعاوی های کیفری، ثبتی، ملکی و شهرداری، انحصار وراثت و دعاوی حقوقی خانوادگی نیز به ارائه خدمات برای اشخاص حقیقی و حقوقی می پردازد. شما می توانید برای در میان گذاشتن مشکلات حقوقی خود و ارتباط با این موسسه از راه های ارتباطی در انتهای صفحه یا در قسمت تماس با ما استفاده کنید.

ثبت میثاق روشن

موسسه بین المللی ثبتی و حقوقی میثاق روشن با بیش از یک دهه تجربه در زمینه امور ثبتی و حقوقی با در اختیار داشتن کادری مجرب از وکلای پایه یک و مشاورین با تجربه در زمینه دعاوی حقوقی و کیفری، ثبت شرکت،ثبت تغییرات شرکت،تنظیم صورتجلسه، ثبت برند و علائم تجاری،کلیه امور مالیاتی ، اخذ گرید شرکت ،اخذ ایزو ، آماده ارائه خدمات به اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد.

https://sabtemisagheroshan.com