برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

مدارک لازم جهت اخذ اقامت اتباع عراقی

به طور کلی باید بدانید اتباع غیر ایرانی همچون اتباع عراقی که قصد اقامت و تابعیت کشور ایران را دارند باید مراحلی را طی کرده و طی این مراحل، مدارکی را ارائه دهند. حال جهت آشنایی با شرایط لازم و اطلاع از مدارک لازم جهت اخذ اقامت اتباع عراقی در ایران بهتر است از مشاورین موسسه حقوقی بین المللی ثبت میثاق روشن کمک بگیرند. همچنین توجه داشته باشید در ادامه این مقاله ما سعی کرده ایم در خصوص این موضوع نکات مهمی را ذکر کنیم که توجه به آن کمک زیادی به شما خواهد کرد.

اخذ اقامت اتباع عراقی در ایران

به طور کلی باید بدانید کشور ایران و عراق دو کشور هم مرز بوده که به دلیل تشابهات فرهنگی و دینی روابط بسیار محکمی با یکدیگر دارند. با این حال طبیعتاً اتباع عراقی زیادی قصد دریافت اقامت کشور ایران را داشته که برای این امر لازم است مدارکی ارائه شده و مراحلی طی گردد. از آنجایی که انواع ویزا برای دریافت اقامت موقت یا دائم در کشور ایران متفاوت می باشد طبیعتاً مدارکی که جهت دریافت این ویزا ارائه می ‌شود نیز در انواع مختلفی خواهد بود.

اخذ اقامت اتباع عراقی

مدارک لازم برای اشتغال

یکی از انواع ویزا ها که از اتباع عراقی با دریافت آن می توانند در کشور ایران اقامت داشته باشند، اخذ ویزای کار می باشد هنگامی که یکی از اتباع عراق بخواهد جهت کار به ایران سفر کند و اقامت این کشور را به دست آورد طبیعتاً لازم است مدارکی را ارائه دهد. در اینجا باید به مهمترین مدارک لازم جهت اخذ اقامت اتباع عراقی درخواست کتبی کارفرما ایرانی با مهر و امضای مجاز، تکمیل یک نسخه فرم اطلاعات کارفرما، دو نسخه فرم اطلاعات فردی تابع خارجی، کپی رنگی از صفحه اول گذرنامه، ۲ قطعه عکس رنگی زمینه سفید، آدرس محل سکونت تلفن مستقیم تلفن همراه تبعه عراقی، پست الکترونیکی عراقی تصویر روزانه رسمی مبنی بر آگاهی تاسیس و آخرین تغییرات آن، تصویر پروانه زناشویی، تکمیل فرم تعهد کارفرما و تصویر گذرنامه می باشد. این مدارک باید توسط کارفرما ارائه شود تا بتواند از اداره کل وزارت امور خارجه برای اتباع عراقی که برای شرکت آن ها کار می کند اقامت بگیرد.

اخذ اقامت اتباع عراقی

مدارک لازم جهت اخذ اقامت اتباع عراقی برای سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش های اخذ اقامت اتباع عراقی در ایران از طریق سرمایه‌ گذاری می باشد. سرمایه ‌گذاران که بخواهد از دولت عراق بر اساس شیوه نامه و روایت رعایت قانون مقررات اقدام به سرمایه گذاری در کشور ایران و سپس از اخذ اقامت این کشور کنند باید مدارکی نیز ارائه دهند که شرکت ثبت میثاق روشن با مشاوره حقوقی خود در این راستا قادر است شما را در این امر بطور کامل و جامع راهنمایی نماید. مهمترین این مدارک فرم های مربوطه بوده که از طریق سایت های اینترنتی وزارت امور خارجه، بانک مرکزی، سازمان و دبیرخانه قابل دستیابی بوده و باید آنها را پر کنند. همچنین لازم است اتباع عراقی برای سرمایه گذاری حداقل مبلغ مورد نیاز برای اخذ مجوز اقامت سرمایه گذاری را واریز کرده و به همراه مدارک چون عکس پرسنلی، اسکن از صفحه اول پاسپورت و شغل آدرس، محل زندگی شخصی متقاضی ارائه داده شود. این نوع ویزا اعتبار ۳ ماه داشته و شخص دریافت کننده می تواند به مدت ۳۰ روز در ایران اقامت داشته باشد و در صورتی که نیاز به تمدید ویزا باشد شخص متقاضی باید به مراکز پلیس اتباع خارجی مراجعه نماید.

اخذ اقامت اتباع عراقی

مدارک لازم برای اقامت اتباع عراقی از طریق ازدواج

در حال حاضر مشاهده می شود که یکی دیگر از روش های اخذ اقامت کشور ایران که با استفاده از آن می تواند تابعیت ایرانی نیز به دست آورد از طریق ازدواج می باشد. به طور کلی برای این امر لازم است ثبت واقعه ازدواج انجام شده و مهمترین مدارک برای دریافت اقامت از این طریق شامل اصل و کپی گذرنامه مرد خارجی، از کلیه صفحات اصل و کپی از کلیه صفحات عقدنامه شرعی، عکس ۳ در ۴ پست پشت نویسی شده، گواهی تشرف به دین اسلام از طرف مرد خارجی در صورت مسلمان نبودن می باشد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای مولتی ایران توسط اتباع عراقی

ویزای مولتی نوعی از ویزای ایران بوده که با اخذ آن اشخاص متقاضی اجازه دارند تا مدت زمان اعتبار خود در کشور ایران اقامت داشته باشند. این نوع ویزا اتباع عراقی که قصد دارند دفعات به ایران رفت و آمد کنند توصیه می‌ شود به طوری که با دریافت آن در وقت و هزینه صرفه جویی شده و نیاز به گذراندن مراحل طولانی جهت اخذ ویزا نمی باشد. لازم است بدانید برای اتباع عراقی این ویزا در صورت داشتن شرایط اقامت دائم کشور ایران نیز تبدیل خواهد شد. توجه داشته باشید مهمترین مدارک لازم جهت اخذ اقامت اتباع عراقی برای ویزای مولتی شامل اسکن عکس پرسنلی شخصی متقاضی، اسکرین از صفحه اول پاسپورت شخص متقاضی، ارائه اسکن ویزا های دریافتی در طول یک سال گذشته به همراه مهر های ورود و خروج آن و آدرس محل سکونت و شغل تبعه عراقی می باشد.

اخذ اقامت اتباع عراقی

اقامت اتباع عراقی با کمک موسسه ثبت میثاق روشن

حال با توجه به آنچه در خصوص شرایط و مدارک لازم جهت اخذ اقامت اتباع عراقی گفته شد طبیعتاً در می یابیم که هر کدام از تبعه این کشور در شرایطی خاص می توانند اقامت کشور ایران را به دست آورده و نیاز است که مدارک مختص به خود را ارائه دهند. البته علاوه بر این مدارک باید بدانید فرم درخواست ویزا، اسکن صفحه اول پاسپورت مسافر، اسکن عکس پرسنلی مسافر و هزینه اعلام شده از جمله مهمترین مدارک لازم جهت اخذ اقامت اتباع عراقی برای انواع ویزای ایران خواهد بود. شما می ‌توانید برای این که این مدارک را راحت ‌تر جمع کرده و در فرایند اخذ اقامت کشور ایران با مشکل بر نخورید از موسسه حقوقی ثبت میثاق روشن کمک به این شرکت با توجه به مشاورین مجرب و متخصصین که دارد به شما کمک می کند تا راحت تر این فرایند را طی کنید. موسسه حقوقی ثبت میثاق روشن با خدمات خود شما را در زمینه مشاوره اقامت راهنمایی نموده و با تیم مجرب خود شما را در امر اقامت یاری خواهند کرد.

ثبت میثاق روشن

موسسه بین المللی ثبتی و حقوقی میثاق روشن با بیش از یک دهه تجربه در زمینه امور ثبتی و حقوقی با در اختیار داشتن کادری مجرب از وکلای پایه یک و مشاورین با تجربه در زمینه دعاوی حقوقی و کیفری، ثبت شرکت،ثبت تغییرات شرکت،تنظیم صورتجلسه، ثبت برند و علائم تجاری،کلیه امور مالیاتی ، اخذ گرید شرکت ،اخذ ایزو ، آماده ارائه خدمات به اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد.

https://sabtemisagheroshan.com