برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

آشنایی با مدارک و مراحل ثبت برند ویژه

امروزه افراد به منظور فروش بیشتر محصولات و شناسایی کسب و کار خود به مشتریان به ثبت برند ویژه روی می آورند. برند یا نام تجاری با هدف شناسایی بهتر محصول و خدمات ثبت خواهد شد که به مدارک مختلفی برای اشخاص حقیقی و حقوقی نیاز می باشد. اگر قصد ثبت نام تجاری ویژه برای شرکت خود را دارید باید مراحل ثبت برند را پشت سر بگذارید. همچنین موسسات مختلفی در زمینه ثبت برند به شما راهنمایی های لازم را ارائه خواهند داد که در این مقاله سعی می کنیم به همه جوانب ثبت برند بپردازیم.

برند چیست؟!

هر کسب و کاری برای شناسایی بهتر از میان رقبا با هدف فروش محصولات یا خدمات به نام یا نمادی نیاز دارد که به آن نام تجاری یا برند گفته می شود. اگر صاحب کسب و کاری هستید تا محصول و خدمات خود را به دیگران بفروشید، بهتر است به ثبت برند ویژه برای کسب و کار خود اقدام کنید. استفاده از یک نام تجاری و برند ویژه به موفقیت کسب و کار کمک شایانی خواهد کرد تا ضمن جذب و حفظ کارکنان با تجربه، در بین رقبا بهتر شناخته شوید. حال اگر قصد دارید برای کسب و کار خود یک برند مناسب ثبت کنید به مدارکی نیاز خواهید داشت.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند ویژه

بسیاری از افراد یا شرکت ها به منظور فروش بیشتر و جذب مشتری به ثبت برند ویژه برای کسب و کار خود اقدام خواهند کرد. ثبت برند برای اشخاص حقیقی و حقوقی به مدارکی نیاز خواهد داشت که در ادامه مدارک مورد نیاز جهت ثبت نماد تجاری یا برند را نام خواهیم برد:

1- اشخاص حقیقی

  • ارائه فتوکپی شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه فتوکپی کارت بازرگانی در صورت استفاده از حروف لاتین
  • ارائه فتوکپی مجوز فعالیت از قبیل جواز تاسیس، پروانه ساخت، گواهینامه فعالیت، جواز کسب و …

2- اشخاص حقوقی

  • ارائه فتوکپی شناسنامه و کارت ملی اعضا
  • ارائه فتوکپی روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت  در 2 سال گذشته
  • ارائه فتوکپی مجوز فعالیت از قبیل جواز تاسیس، پروانه ساخت، گواهینامه فعالیت، جواز کسب و …
  • ارائه کارت بازرگانی در صورت استفاده از حروف لاتین در نماد تجاری انتخابی

مراحل کلی ثبت برند ویژه یا نشان تجاری

متقاضیان ثبت برند ویژه برای کسب و کار خود باید مدارک مورد نیاز را تهیه نمایند و پس از آن اظهارنامه علائم تجاری شرکت را به اداره ثبت شرکت ها تحویل دهند. به طور کلی روش ثبت برند یا علامت تجاری به 2 روش زیر انجام می شود:

1-روش حضوری

در این روش باید به صورت حضوری به اداره ثبت علائم تجاری مراجعه کنید و فرم درخواست ثبت برند را به صورت کتبی تکمیل نمایید. پس از این مرحله باید مدارک مورد نیاز برای ثبت برند را به همراه فرم های مربوطه به مسئول اداره ارائه دهید. سپس هزینه ثبت برند را از طریق فیش بانکی پرداخت نمایید و ضمیمه پرونده کنید.

2- روش غیر حضوری(اینترنتی)

اگر حوصله رفتن به اداره ثبت علامت تجاری را ندارید، می توانید با مراجعه به سامانه اینترنتی ثبت علائم تجاری کلیه اقدامات لازم جهت درخواست ثبت برند را انجام دهید. ابتدا از کلیه مدارک خود اسکن بگیرید و سپس در هر مرحله از ثبت نام اینترنتی مدارک مورد نیاز را در سامانه بارگذاری کنید.

متقاضی ثبت برند ویژه باید کلیه اطلاعات و مدارک درخواستی را بدون نقص ارائه دهد و کد رهگیری را برای پیگیری های بعدی دریافت کند.

این نکته را در نظر داشته باشید که اگر مدارک ناقص باشد یا نشان تجاری انتخابی شما توسط کارشناس رد شود باید در سریعترین زمان ممکن نسبت به رفع نواقص پرونده یا تغییر نشان تجاری اقدام کنید اما در صورت تایید کارشناس مراحل ثبت اداری برند انجام خواهد شد.

ثبت برند ویژه
ثبت برند ویژه

معرفی موسسه ثبت میثاق روشن

یکی از موسسات فعال در زمینه امور ثبتی و حقوقی با بیش از 10 سال سابقه درخشان، موسسه ثبت میثاق روشن محسوب می شود که از کادری مجرب و با سابقه از وکلا و مشاورین عالی رتبه تشکیل شده است. این موسسه در زمینه های مختلفی چون ثبت برند ویژه شرکت، امور مالیاتی، دعاوی حقوقی و کیفری، اخذ ایزو، اخذ گرید برای شرکت ها و … مشغول فعالیت می باشد که با هدف ارائه خدمات تخصصی توسط افراد مجرب و با تجربه راه اندازی شده است.

حال اگر متقاضی ثبت برند ویژه برای کسب و کار خود هستید، توصیه می کنیم از موسسه ثبت میثاق روشن در این زمینه مشورت های لازم را دریافت کنید.

ثبت میثاق روشن

موسسه بین المللی ثبتی و حقوقی میثاق روشن با بیش از یک دهه تجربه در زمینه امور ثبتی و حقوقی با در اختیار داشتن کادری مجرب از وکلای پایه یک و مشاورین با تجربه در زمینه دعاوی حقوقی و کیفری، ثبت شرکت،ثبت تغییرات شرکت،تنظیم صورتجلسه، ثبت برند و علائم تجاری،کلیه امور مالیاتی ، اخذ گرید شرکت ،اخذ ایزو ، آماده ارائه خدمات به اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد.

https://sabtemisagheroshan.com